İnternet üzerinden yapılan satışlar zamanla büyük firmaların da dikkatini çekmiş ve bu sayede pazarda büyük pay sahibi olan büyük firmalar da ürünlerini internet üzerinden tanıtmaya ve satışa sunmaya başlamıştır. Normal bir satışın yanı sıra yapılan kampanyalar ve de duyurular firmalara internet pazarından dönen olumlu sinyallerden sadece bazılarıdır. Bu kampanyalar kullanıcılara mail yolu ile gitmekte ve bu sayede fazla bir maddi yük olmadan çok fazla insana ulaşan bir reklam türü olabilmektedir. Bu reklamlar sayesinde büyük firmalar her türlü gelişmeden müşterilerini en ufak detayına kadar haberdar edebilmekte buna karşın da olumlu görüşleri alabilmektedir. Bir firmanın internet üzerinden satışa girebilmesi için gerekli en büyük özellik iyi ve güzel bir internet sitesine sahip olabilmesi için genelde basit ve az bir kitleye hitap eden siteleri tek bir webmaster kurabilirken genelde bu tür büyük firmalar için webmaster grubu çalışmaktadır. Sitenin tanınması ve daha çok kitleye ulaşabilmesi açısından tasarım ve basitliği çok önemlidir. Bu yüzden de webmastere büyük iş düşmektedir. Teknolojinin bu denli ilerlemesi ve satış pazarlama işleminin artık büyük oranda internet üzerinden yapılabilmesi insanları ve firmaları bütün alış veriş işlemlerini internet üzerinden yapmaya itmektedir. Teknoloji gelişimi bazı açılardan olumsuz olarak gösterilse de çoğu açıdan hep firmaların hem de insanların işlerine yarayacak cinsten bir konuma gelmiştir. Eskiden insanlar alacakları bir ürün için bir çok mağaza gezmek zorunda iken artık internet üzerinden tek bir mağazanın internet sitesine dahi girerek istedikleri ürünü alabilmektedirler. Büyük firmaların bu işe girmelerindeki en büyük çekicilik te bu olmuştur elbette. Özellikle de arama motorlarında üst seviyelerde yer alan bir internet sitesinin müşterisi diğerlerine göre çok daha fazla olabilmektedir.
24 Temmuz 2012 Salı
Teknolojinin Pazarlamaya Etkisi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder